Тема:Слова,
які відповідають на питання хто? що? Вимова і написання слово портфель,
календар. (Вправи: 279 — 282)
Мета:дати
учнями уявлення про слово — назви предметів (іменники).Вчити розрізняти
“предмет” і “слово” як його назву. Формувати вміння ставити питання до слів, що
означають назви конкретних предметів та істот.
Обладнання:схема,
Хід уроку
1.Організація
класу.
2.Повідомлення
теми і завдань уроку.
2.1.
“ У Незнайковій школі”
- У Незнайковій
школі дітям дали завдання скласти речення із “розспипаних” слів. Він склав і
просить вас перевірити, чи правильно він виконав завдання.
Небі у хмаронька пливе.
-Це речення?
-Чому ці слова не
складають речення?(не виражена думка,слова не пов”язані між собою)
-Про що говориться
у реченні?
-Що вона там
робить?
-Назвіть головну
пару у реченні?
-Як по-іншому
можна скласти речення із цих слів?
2.2.Висновок
-Ми виконали
завдання Незнайка, склали речення. А щоб скласти речення, висловити
думку-потрібні слова. Чи можуть бути слова без значень? А що можуть означати
слова? Всі учні Незнайкової школи Мудрої Сови розпочали вивчення великої теми
“Слово”. Давайте і ми поринемо у світ слова.
3.Сприймання
і усвідомлення нового матеріалу.
-Погляньте на дошку, ви знаєте хто це зображений?Це козак. Визнаєте хто
такі козаки?Козаки це вільні люди які
воювали за свою долю. А подивіться, що це в нього в руках? Це бандура -
музичний інструмент, великий за розмірами і дуже старовинний. А скажіть мені що
там ще зображено? А на яке питання відповідає слово “козак”?А на яке відповідає
слово “кручі”, “небо”...
- А давайте прочитаємо вірші що так і називається “Бандура”(і виберемо
слова які відповідають на питання хто?;на питання що?).
4.Каліграфічна
хвилинка
-А сьогодні ми не будемо
поповняти свій словничок,а тільки пригадаємо
Календар і
портфель,а хто мені скаже які бувають календарі?а порфелі?
По ор рт тф
ель портфель
-Поділіть усно
його на склади по різному.
5.Тренувальні
вправи
- А зараз
відкривайте підручники на ст. 108 і подивіться на вправу 279.Давайте прочитаємо
завдання. Нам потрібно сказати, хто це.
-Хто це?(розгляд
малюнків 1,2,3)
- Що означають ці
слова?(назви людей)
-Хто це?(розгляд
малюнків 4,5,6)
-На яке питання
відповідають назви людей і тварин?
-Молодці ,а тепер
записуємо в зошит за зразком:
(Хто це?) Учень,
автоінспектор, кухар, кінь, їжак, риба.
-А зараз виконаємо
вправу 280. Нам потрібно виконати те саме, тільки там питання Що це?
-Що
це?(Літак,ракета,трактор,портфель,косинець,календар.)
-На яке питання
відповідають ці назви предметів?
Висновок
Назви людей і
тварин відповідають на питання хто?
Назви всіх інших
предметів відповідають на питання що?(приклади — ілюстрації)
6.Фізкультхвлиника.
7.Вправа
— дивина 281.
- Прочитайте текст, з”ясовуючи значення невідомих слів.
- Які почуття виникли у вас під час читання цього оповідання?
- Хто бажає провести бесіду зі своїм портфелем?з портфелем друга?Навіщо?
- Ще раз почитайте заголовок і запишіть повну відповідь на запитання.
- Яке речення утворилося?
- Поміркуйте, яке слово “заховалось”у слові “портфель”.(порт)
-Які ще слова можна скласти із використанням букв слова портфель?(Рот, лот,
торт, той, форт, лор, фтор, торф.)
- А давайте поставимо запитання до кожного з цих слів.
8.Підсумок уроку.
- Яке правило ми сьогодні вивчили?
- А зараз пограємо гру. Я буду вам
кидати м”яч і казати слово, а ви маєте сказати на яке питання воно
відповідає.
9.Домашнє завдання
-А на домашнє завдання вам буде скласти речення зі словами “календар”,
“портфель”.
Немає коментарів:
Дописати коментар