Природознавство

Презентація
Тема:Які ознаки весни помітні в неживій природі? Погода навесні. Відлига, повінь, льодохід.
Мета:формувати уявлення про ознаки весни в неживій природі; формувати вміння розпізнавати й описувати весняні явища в неживій природі, розвивати уяву та фантазію, вміння спостерігати та зіставляти, складати розповідь; виховувати бажання пізнавати світ природи, бережливе ставлення до неї.
Обладнання: ілюстрації.
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
2.Спостереження за змінами в природі.
-Який місяць триває? Яке сьогодні число? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи є опади? Які саме? Чи є вітер?
3.Перевірка засвоєння знань,умінь і навичок.
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Я розтоплюю сніги,
 Щоб ожило все навкруги.
Відгадайте, хто вона.
Ця красуня чарівна?
-Вашим домашнім завдання було скласти розповідь на тему “Чому ми любимо весну?”
-А що таке весна?А які є місяці? А звідки місяці взяли такі назви?
4.Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
-Послухайте вірш “Все прокидається поволі” і вставте у ньому заключне слово:
Все прокидається поволі,   Скресає і щезає крига         А в лісі на галяві теплій
Зі сну зимового встає,         Бурульки падають з дахів,  Поміж ялинок запашних
Радіє гай, радіє поле,        І вітерець прозокрилий       Уперше спалахнув метелик        
Земля поталу воду п”є      Додому підганяє птахів        Тендітний вогничок.....
-Які слова у вірші допомогли  вам упізнати весну?Чому автор назвав все прокидається поволі?
З приходом весни все оживає, пробуджується від зимового сну. Пішли холоди із заметілями кудись далеко, а все частіше виглядає тепленьке сонечко і радує усіх своїм теплом. У повітрі пахне весною і радістю.
4.Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда з елементами розповіді
-Пригадайте, якою була тривалість дня і ночі взимку.
Узимку дні короткі, а ночі- довгі. Після 22 грудня тривалість дня поступово збільшувався, а тривалість ночі — скорочувалася. Розгляньте малюнки у підручнику на ст.100 підручника. Як змінюється тривалість дня навесні?
23 березня — день весняного рівнодення. Тривалість дня і ночі становить по 12 годин. Потому тривалість дня починає збільшуватись, а ночі — скорочуватись. А чому так відбувається? Тому що сонце піднімається вище на небосхилі ,ніж взимку, і посилає на Землю найбільше світла і тепла. Шлях до сонця над земною поверхнею стає довшим, тому дні стають довшими, а ночі коротшими.
- Погляньте на фотографії на с. 100.Яка пора року зображена?За якими ознаками ви  її упізнали?
5.Фізкультхвилинка.
Із приходом весни змінюється природа. А що відбувається зі снігом, коли температура повітря сягає відмітки 0 і піднімається вище?
 При підвищенні температури сніг починає танути. Настає відлига, яка зазвичай супроводжується туманами, а іноді похмурою погодою. Нащо перетворюється сніг, коли він тане?То що таке сніг?
- А у весни є ще одна ознака, а яка сама, ви мені скажете, коли відгадаєте загадку:
Річка раптом ожила, зашуміла, попливла.
Чути тріск і скрегіт льоду, це початок ...
-А хто сам бачив льодохід?Опишіть що ви бачили.
-Тим, хто хоче це побачити потрібно піти на річку, звісно тільки із дорослими. Сніг тане, перетворюється на дзюркотливі струмки води. Скрізь куди не подивишся, ці струмки зливаються в струмочки й потоки, спрямовуючись на допомогу скованій льодом річці. Річка приймає талу воду, розширює русло,  повноводна весняна ріка “розправляє плечі” і її зимові окови тріскають по швах. Іноді коли лід тріскає, навіть можна почути цей звук. І от настає цей момент лід — рушив! Вся поверхня річки оживає, починає рухатись і все пливе.
-Поміркуйте чим небезпечний льодохід.
-Щоб дізнатися про ще одне явище,відгадайте ще загадку:
Дерева по коліна у воді стоять,
Сонячні промінчики виблискують,горять.
Зупинись і пильно подивись туди.
Що це за симфонія сонце і води?
-Навесні,коли річки звільняються від льоду, починається повінь — розлиття річки при весняному розставанні снігу й льоду.
- А чи ви знаєте що весна поділяється на 3 періоди?А про це ми прочитаємо у підручнику на ст.101 самостійно.
-То на які три періоди поділяється весна?
6.Закріплення знань, умінь і навичок учнів.
- А зараз виконаємо завдання у зошиті ст.40.
7.Підсумок уроку.
-Про що ви дізналися сьогодні на уроці?
-З якими новими словами ми сьогодні познайомилися?
-Домашнім завдання буде скласти казку про одного з місців весни.


Немає коментарів:

Дописати коментар